Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015

Falafel

Τα Falafel (φαλάφελ) ή αλλιως “ta `amia” είναι ένα πολύ δημοφιλές γρήγορο φαγητό στην Αίγυπτο και την Μέση Ανατολή. Σερβίρεται κυρίως μέσα σε λεπτή πίτα με σαλάτα μαρούλι και ντομάτα και σος ταχινιού, αλλά και ως ορεκτικό με συνοδεία πράσινης σαλάτας. Μπορούν εύκολα να καταναλωθούν σε περίοδο νηστείας αλλά και από χορτοφάγους. Θα σας θυμίσουν πολύ τους δικούς μας ρεβιθοκεφτέδες.  

Ορίστε τι θα χρειαστείς:
1 κούπα ρεβίθια 1 μεσαίο κρεμμύδι ¼ ματσάκι μαϊντανό ¼ ματσάκι κόλιαντρο ή δυόσμο 2 σκελίδες σκόρδο 1 αυγό (μπορείς να το παραλήψεις αν θα να τα κάνεις νηστίσιμα ή χορτοφαγικά και να αντικαταστήσεις με λίγο νερό) 1 κουταλιά χυμό λεμονιού 1 κ.γ αλάτι 1 κ.γ πιπέρι 1 κ.γ. κύμινο ½ κ.γ κάρδαμο 1 κ.γ. baking powder 1 ποτήρι αλεύρι για όλες τις χρήσεις (αλλά δεν θα χρειαστεί όλο) Λάδι για το τηγάνισμα 
Να πως θα το κάνεις: 1. Βάζεις τα ρεβίθια σε νερό τουλάχιστον για 24 ώρες να μαλακώσουν. Κανονικά την επόμενη μέρα δεν θα χρειαστούν μαγείρεμα, αν όμως είναι σκληρά μπορείτε να τα βράσετε γα λίγη ώρα μέχρι να μαλακώσουν. 2. Την επόμενη μέρα βάζεις όλα τα υλικά εκτός από το αλεύρι σε ένα μπλέντερ και τα πολτοποιούμαι ώστε να έχουμε μια ζύμη. Αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο αλεύρι, τόσο ώστε να σφίξει ελαφρώς η ζύμη μας αλλά να μην στεγνώσει πολύ. Ίσα ίσα να πλάθεται εύκολα.
3. Πλάθουμε τα falafel σε μπαλάκια όπως κάνουμε και τα κεφτεδάκια. 4. Σε ένα βαθύ τηγάνι βάζουμε το λάδι να κάψει και τηγανίζουμε τα falafel μέχρι να ροδίσουν. 
5. Μπορούμε να σερβίρουμε με σαλάτα ταμπουλέ, σος ταχινιού ή άλλη σαλάτα ή σάλτσα της αρεσκείας μας. tipακια
  • Δεν είναι απαραίτητο να έχεις όλα τα μυρωδικά που ζητάει η συνταγή.
  • Αν θες να αποφύγεις το τηγάνισμα μπορείς να ψήσεις τα falafel σε προθερμασμένο φούρνο στους 190ο C για 15-20 λεπτά μέχρι να ροδίσουν.
  • Και ένα μυστικό για εύκολο πλάσιμο: Για να μην κολλάει η ζύμη στο χέρι σου όταν πλάθεις κεφτεδάκια μπορείς να βρέχεις τα χέρια σου με λίγο κρύο νερό κάθε 2 ή 3 κεφτεδάκια. 
Καλή σας Επιτυχία!!!